Actualizare: Procedura de implementare a schemei de ajutor de stat HORECA a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr.594bis din 14 iunie 2021. Informațiile actualizate și procedura finală pot fi accesate aici.
Procedura pentru programul Horeca și Turism a fost publicată ieri 14.04.2021, pe site-ul Ministerului Economiei pentru dezbatere publică.
Procedura poate fi accesată aici.
Ajutoare nerambursabile de până la 800.000 euro pentru companii din domeniul hotelurilor, restaurantelor, firmelor de catering și agențiilor de turism.
Valoarea grantului este 20% din baza de calcul, rezultată din desfășurarea activităților aferente codurilor CAEN eligibile, în anul 2020 comparativ cu anul 2019, dar nu mai mult de 800.000 euro la nivel de întreprindere unică.
Condiții eligibilitate:
a) societate înființată cel târziu în 2019;
b) coduri CAEN eligibile: (7911, 7912, 7990, 5510, 5520, 5530, 5590, 5610, 5621, 5629, 5630, 7990);
c) societăți – certificate / licențiate în turism / clasificate / autorizate pe domeniul de activitate;
d) societăți care au înregistrat diferențe 2019 vs 2020.
1
Obligații ale beneficiarilor:
- Beneficiarii își vor lua angajamentul de plată a datoriilor restante către bugetul central;
- Menținerea activității pentru 12 luni, respectiv 24 luni în cazul în care valoarea grantului este mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 200.000 euro,
- Își vor asuma pe proprie răspundere că întreprinderea nu era în dificultate la 31 decembrie 2019, că nu este în insolvență și că nu are decizie de recuperare emisă de Comisia Europeană/alt furnizor de ajutor de stat/Consiliul Concurenței, conform art. 3 alin (6) din OUG nr. 224/2020 cu modificările și completările ulterioare.
Categorii de cheltuieli finanțate din grant:
a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
b) datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități, potrivit contractelor încheiate;
c) cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat (chiria în avans nu este eligibilă);
d) cheltuieli privind achiziția de servicii necesare activității curente, cu excepția serviciilor de consultanță, studiilor și altor categorii de servicii indirecte;
e) cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului SARS-CoV-2;
f) cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar (durata de utilizare este mai mica de 1 an), inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluării activității curente (au valoarea sub 2500 lei, dar durata de utilizare este mai mare de 1 an);
g) cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii necesare reluării activității;
h) cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului, cu excepția TVA deductibil și bugetele locale;
i) cheltuieli salariale, atât cheltuielile cu salariile nete, cât și cele aferente taxelor și impozitelor salariale.