Abilitățile și cunoștințele cheie în afaceri ale antreprenorului
Conducerea unei mici afaceri presupune ca antreprenorul să devină un jucător important. Prin urmare, este important ca acesta să-și cunoască abilitățile și cunoștințele pe care le are și cele pe care va trebui fie să le învețe, fie să le delege altora.
Dacă vă lipsesc abilitățile necesare, există trei căi de rezolvare: puteți angaja un specialist, puteți angaja consilieri profesioniști în afaceri sau rezervați timp pentru a învăța singuri aceste abilități cheie.
Abilitățile și cunoștințele cheie de afaceri ce trebuie luate în considerare includ:
- Management strategic. Conceperea unui plan de afaceri și stabilirea strategiei afacerii, asigurarea respectării acestora.
- Contabilitate de bază. Care sunt documentele contabile obligatorii, interpretarea rapoartelor contabile, care sunt operațiunile contabile obligatorii, prevederi și facilități fiscale.
- Management financiar. Unde să găsiți finanțare și cum să gestionați un program de finanțare după ce l-ați obținut. Plăți și instrumente financiare.
- Managementul oamenilor. Angajarea primului dumneavoastră angajat și modul de gestionare și organizare a echipei. Proceduri de lucru, fișa postului, planificarea, organizarea și urmărirea activității angajaților. Pregătirea, motivarea și stimularea angajaților.
- Cum să vă comercializați afacerea prin canale tradiționale, web și social media. Stabilirea strategiei de marketing, colaborarea cu furnizori specializați de servicii în domeniu.
- Vânzări. Cum vă vindeți produsele și serviciile, pe ce canale de vânzare, stabilirea procesului de vânzare, procedură și documentație, servicii post- vânzare, comunicarea cu clienții.
- Managementul operațiunilor. Alegerea și gestionarea relației cu furnizorii. Negociere, contractare, gestiunea aprovizionărilor.
- Cunoștințe digitale – utilizarea calculatorului pentru activități de office, comunicare pe internet, aplicații de gestiune, site-uri de socializare și site-ul propriu.
Activitățile de mai sus sunt realizate, cu siguranță, în toate afacerile, la un nivel mai mare sau mai mic. Unele sunt realizate de specialiști, altele de antreprenor. Dar, în ambele cazuri antreprenorul trebuie să dețină cunoștințe în toate aceste domenii, la un nivel suficient cât să înțeleagă necesitatea lor, să își însușească noțiunile de bază care să-i permită o comunicare eficientă cu specialiștii din aceste domenii, să înțeleagă informațiile și rapoartele în baza cărora să ia decizii profitabile pentru afacere.